وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

⚜️حساب عملیاتی در معاملات آتی سکه ⚜️

سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹ ب.ظ


طبق دستورالعمل بورس، برای اخذ کد معاملات آتی، لازم است دو حساب بانکی توسط متقاضی افتتاح شود. در واقع  یکی از این دو حساب تحت عنوان حساب عملیاتی (در اختیار بورس) شناخته می‌شود و حساب دیگر حساب مکمل مشتری است. زمان برداشت وجه از حساب در اختیار، مبلغ مورد نظرمشتری به حساب مکمل معرفی و تائید شده، واریز می‌گردد.


لازم به ذکر است که دو بانک ملت و سامان مورد تایید بورس کالا هستند. می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از طرف کارگزاری، جهت گشایش حساب عملیاتی در یکی از دو بانک مذکور اقدام کنند.


برای حساب‌های مربوط به بانک ملت لازم است حساب در اختیار حتماً از نوع حساب کوتاه مدت عادی باشد و حساب مکمل می‌تواند از نوع قرض الحسنه یا کوتاه مدت عادی باشد.


برای حساب‌های مربوط به بانک ساما ، حسابی که اصطلاحاً به آن حساب شماره ۸۴۰ سامان گفته می‌شود به عنوان حساب در اختیار در نظر گرفته می‌شود و حساب مکمل، معمولا حسابی است که اصطلاحاً به آن حساب شماره ۸۰۰  سامان می‌گویند. شماره ۸۴۰ و ۸۰۰ در حقیقت نوع سپرده نزد بانک سامان را مشخص می‌کند.

حساب عملیاتی مشتری (در اختیار بورس )، حسابی است که برای تسویه وجوه توسط اتاق پایاپای مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی سود و زیان حاصل از معاملات در این حساب منظور می‌گردد و مشتری برای انجام معامله باید وجه تضمین مورد نیاز را به حساب عملیاتی خود واریز نماید.


لازم به ذکر است که مشتریان آتی صرفاً قادر به واریز وجه و مشاهده اطلاعات مربوط به حساب در اختیار هستند  و حق برداشت از این حساب، در اختیار اتاق پایاپای است.


برداشت از حساب عملیاتی (در اختیار): برای برداشت وجه از این حساب مشتری با کارگزار خود تماس گرفته و درخواست خود را اعلام می‌کند. وجه مورد تقاضا روز کاری بعد به حساب در شخصی وی (حساب شماره ۸۰۰) واریز می‌گردد.


یروزرسانی حساب عملیاتی (دراختیار): درحال حاضر مشتری باید پس از واریز وجه به حساب در اختیار، طی تماس تلفنی به کارگزار خود اعلام نماید تا حساب وی در سیستم معاملات بروز شود و وجه به حسابش منظور گردد. در غیر این صورت وجه واریزی تا زمان اعلام مشتری در حسابش لحاظ نمی‌شود، حتی سود بانکی مشتری نیز بایستی پس از اعلام وی در سیستم معاملات بروز شود. یعنی در حال حاضر بروزرسانی حساب عملیاتی به‌طور خودکار انجام نمی‌گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۴
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی