وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

درباره صندوق طلای اسپایدر بدانیم

پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴ ب.ظ

یکی از ابزارهای نوین سرمایه گذاری به شکل ورقه بهادار است که به قصد پیروی از یک شاخص معین  و یا سبدی از دارایی های متنوع  طراحی شده است صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) نام دارند در واقع نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک هست که همانند سهام قابلیت معامله در طول روز را دارد سرمایه گذاران می توانند با خرید سهام صندوقهای قابل معامله (ETF) به نوعی در سبد متنوعی ازدارایی های مالی ( سهام و اوراق مشارکت و…); سرمایه گذاری کنند. صندوقهای قابل معامله یکی از پرطرفدارترین ابزارهای مالی میباشند که از ژانویه ۱۹۹۳ در آمریکا با معرفی صندوق اسپایدر  (SPDR)  آغاز شد.


بزرگترین ETF جهان که بر روی طلا کار می کند صندوق اسپایدر است که هم اکنون مالک حدود ۷۲۰ تن طلا است (طبق آمار سال ۲۰۱۴); در واقع طلا به عنوان یک نوع بیمه در اکثر صندوقهای سرمایه گذاری حضور دارد و این صندوقها با خرید و فروش آن سود مناسبی را کسب می کنند; بنابراین نقش سرمایه گذاری نیز تقاضای بسیار مناسبی را برای طلا در سطح جهان ایجاد نموده (البته کاهش قیمت طلا از سال ۲۰۱۳ چهره ی طلا را برای سرمایه گذاری مخدوش کرده).


عده ای از معامله گران بازار طلا; معاملات خود را بر مبنای خرید و فروش های صندوق اسپایدر تنظیم می کنند; که باید اعلام کنم خرید و فروشهای این صندوق ساز و کار خود را دارد و نباید در معاملات آنرا ملاک قرار داد;خیلی از مواقع بوده که این صندوق اقدام به خرید طلا کرده ولی طلای جهانی نزول کرده و یا بر عکس.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۵
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی