وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

منابع یارانه ای جایگزین درآمد نفت می شود.

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۳۴ ق.ظ

دکتر نوبخت: تدوین بودجه متفاوت برای سال ۱۳۹۹ / منابع یارانه‌ای جایگزین درآمد نفت می‌شود

🔹دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد منابع جایگزین نفت در بودجه سال آینده گفت: یکی از این منابع مجموعه یارانه ای است که به صورت بودجه ای داریم یا یارانه ای که فرابودجه ای می پردازیم و بخشی نیز یارانه پنهان است که رقم قابل توجهی را شامل می شود.

🔹هر سال طبق برنامه ششم توسعه حدود ٩٠٠ تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد  می کنیم و برای سال جاری نیز بیش از ٩٨٨ هزار فرصت شغلی پیش بینی و همین میزان شغل نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

🔹یارانه بودجه ای یعنی یارانه های تعرف شده در بودجه مثل یارانه تخصیصی به نظام سلامت ، هدف مندی ، و‌.. 
یارانه فرابودجه ای یعنی همان ارز ۴۲۰۰ تومانی و‌ یارانه پنهان یعنی عمدتا یارانه انرژی مثل بنزین و گازویئل و آب و برق و گاز و ..


🔹باید منتظر کاهش در میزان یارانه های تخصیصی باشیم و همچنین افزایش در نرخ دلار نیمایی باشیم ، که البته این امر باعث واقعی تر شدن فاکتورهای اقتصادی و اصلاح اقتصاد کشور می شود که اگر به درستی اجرا شود می تواند مزایای زیادی برای آینده کشور داشته باشد و در غیر اینصورت می تواند مشکلات شدیدی ایجاد کند . در هر صورت می توان افزایش انتظارات تورمی را درک کرد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۰
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی