وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

گزارشی از انس جهانی طلا در ماهی که گذشت ( تیر 97 )

پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۱ ب.ظ

انس طلای جهانی در تیر ماه 97 نمودار نوسانی در بازه بین 1211 و 1272.5 دلاری را برای خود ترسیم کرد ، روز اول تیر ماه 97 مصادف با 22 ماه ژوئن 2017 با نرخ 1268 دلاری کار خود را شروع کرد ، و در ادامه در بالاترین قیمت ، قله 1272.5 و کف 1211.4 را روی نمودار ساخت و روز شنبه 30 تیر مصادف با 21  ماه ژوئیه  با نرخ 1231.7 دلار به کار خود پایان داد . در ماه گذشته شمسی انس جهانی طلا شاهد افت تقریبی 3 %  نسبت به اول ماه بود .

مختصری از آنچه رخ داده :

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهار نظری در ابتدای تیر ماه گفت : بهبود اوضاع اقتصادی و بازار اشتغال آمریکا از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو حمایت می کند . وی افزود : بهبود اوضاع اقتصادی امریکا طی ماه های اخیر موجب شده است تا فدرال ررزو بتواند سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را همچنان دنبال کند . همچنین او گفت : در دوران رشد و رونق اقتصادی، دیگر نیازی به استفاده و اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا وجود ندارد . البته نرخ بیکاری آمریکا کاهش یافته و احتمالا با افت بیشتری نیز روبرو خواهد شد و نرخ تورم نیز نزدیک به هدف ما قرار گرفته است . وی اظهار داشت: اقتصاد آمریکا پس از 9 سال رونق و رشد، عملکرد بسیار خوبی داشته است . رشد اقتصادی آمریکا بالاتر از اکثر برآوردهای اعلام شده از سوی تحلیلگران است. بازار اشتغال وضعیت بسیار خوبی دارد و نرخ تورم نیز نزدیک به 2 درصد قرار گرفته است .

آمارهای جدید دولت آمریکا برای ماه قبل نشان داد که هزینه های مصرفی بخش خصوصی طی ماه می همچنان روندی صعودی داشته است. نرخ تورم آمریکا طی ماه می با رشد 0.2 درصدی روبرو شده و این رقم در 12 ماه گذشته بیش از 2.3 درصد افزایش داشته است . بر اساس این گزارش ، این بالاترین نرخ تورم آمریکا از مارس 2012 میلادی به شمار می رود. این برای نخستین بار از آوریل 2012 میلادی است که نرخ تورم آمریکا به هدف تعیین شده از سوی فدرال رزرو یعنی 2 درصد رسیده است . میزان درآمد شخصی مردم آمریکا نیز طی ماه می با رشد 0.4 درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه قبل از آن نیز بیش از 0.2 درصد رشد داشته است . کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که نرخ تورم آمریکا تا قبل از تابستان امسال به هدف 2 درصدی فدرال رزرو نخواهد رسید . جدیدترین آمارهای کامرز بانک آلمان حاکی است که میزان خروج طلا از صندوق های سرمایه گذاری ئی تی اف در ماه جولای به بیش از 19 تن رسیده است . بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا ادامه خواهد یافت و این مساله موجب کاهش بیشتر ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان خواهد شد .

تشدید نگرانی ها نسبت به جنگ تجاری آمریکا با شرکای اقتصادی اش تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. از ماه ژوئن تاکنون روند نزولی ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان تشدید شده است . جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی در کنگره گفت: تصور می کنم آمریکا در مسیری قرار گرفته است که با سال ها رشد اقتصادی متوالی و پایدار روبرو خواهد شد . وی در این باره گفت: اگر قدرت چانه زنی دولت آمریکا در نهایت منجر به کاهش جهانی تعرفه های تجاری شود، این سیاست دولت ترامپ موفقیت آمیز خواهد بود . 

وی همچنین افزود : تعرفه ها مطلقا یک رویکرد اشتباه است و ایالات متحده در صورتی که تعرفه ها برای مدت زمان طولانی نگه دارد، در سطح ملی با تاثیرات منفی آن روبرو خواهد شد . وی در ادامه تاکید کرد: با سیاست های پولی مناسب می توانیم انتظار داشته باشیم که بازار اشتغال همچنان مستحکم و قوی خواهد بود و طی سال های آینده نرخ تورم در سطح 2 درصد تثبیت خواهد شد . پس از این سخنان آقای پاول ، ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: چین اتحادیه اروپا و سایر کشورها در نرخ ارز خود دستکاری کرده و نرخ بهره را پایین آورده اند و این در شرایطی است که آمریکا در حال افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار است. این مساله به ضرر قدرت رقابت اقتصادی و تجاری آمریکا خواهد بود . وی در ادامه افزود: سیاست های پولی فدرال رزرو در شرایط کنونی به ضرر اقتصاد آمریکا است .

 اخبار موثر در پیش بینی آینده بازار جهانی طلا : در ماه پیش رو آمارهای اقتصادی جدید ایالات متحده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت ، تداوم آمارهای نامطلوب ماه گذشته می تواند باعث بدبینی سرمایه گذاران فلز گرانبها نسبت به افزایش نرخ بهره در ماه های آتی شود . اخبار سیاسی داخلی ایالات متحده اعم از تحقیقات یک بازپرس عالی دادگستری در ارتباط با دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عدم تمکین وزیر دادگستری از خواست ترامپ برای توقف تحقیق بازپرس در کنار طرح اوباماکر که تبدیل به مشکل بزرگی برای ترامپ جهت اجرائی کردن برنامه هایش شده و بحران های منطقه خلیج فارس نیز در این راستا از اهمیت خاص برخوردار خواهد بود .  

پیش بینی قیمتی در ماه آینده : در ماه پیش رو به نظر میرسد روابط سیاسی داخلی و خارجی ایالات متحده و تداوم جنگ تجاری بین قدرت ها  تاثیر گذار باشند ولی عامل مهم و تاثیر گذار در روند طلای جهانی همچنان می تواند آمارهای اقتصادی آمریکا و تغییرات نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان باشد .

لازم به یادآوریست هر گونه اتفاق پیش بینی نشده سیاسی و امنیتی و حوادث طبیعی بزرگ غیر قابل پیش بینی همواره می تواند قواعد و معادلات را در کوتاهترین زمان ممکن به هم بزند 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۴
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی