وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

انس طلای جهانی در بهمن ماه 95 نمودار نوسانی در بازه بین 1180 و 1245 دلاری را برای خود ترسیم کرد ، روز 1 بهمن ماه 95 مصادف با 20 ژانویه 2016 معاملات انس طلای جهانی با نرخ 1204.44  دلارشروع شد ، و در ادامه در بالاترین قیمت ، قله 1244.64  و کف 1180.48 را روی نمودار ساخت و 29 بهمن مصادف با 17 فوریه با نرخ 1234.83  دلار به کار خود پایان داد.

مختصری از آنچه رخ داده : ماه گذشته انس روند افزایشی را در پیش گرفت و البته در این بین نوسان های با دامنه کوتاه را نیز تجربه کرد با روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده  شاهدکاهش نرخ انس جهانی بودیم فشار فروش و حرکت انس به سمت نرخ های پایین تر ملموس بود تا اینکه با رسیدن نرخ انس به حمایت های 1180 دلاری مجددا فشار خرید قوت گرفت و باعث  افزایش نرخ به 1244 دلار شد . سیست های رادیکالی کاخ سفید و مبهم بودن دیپلماسی دولت جدید و نحوه مماشات این کشور با دنیا با اخذ تصمیم هایی چون عدم ارائه مجوز ورود به خاک آمریکا برای مردم 7 ملیت باعث روی آوردن سرمایهگذاران به دارائی امن یا همان طلا شد ، در دوره یاد شده موجودی طلای صندوق اسپایدر نیز افزایش یافت که حاکی از خریدهای صندوق ها بود این روند تا زمان سخنرانی خانم یلن تداوم یافت و با اظهارات خانم یلن رئیس بانک مرکزی فدرال رزرو معکوس شد ، خانم یلن طی اظهاراتی بر لزوم افزایش نرخ بهره و تعهد فدرال مبنی بر افزایش و حفظ تورم 2% تاکید کرد که عاملی برای ایجاد فشار فروش بر فلز گرانبها شد ، کارشناسان عقیده دارند در نیمه نخست سال 2017 مجددا شاهد افزایش نرخ انس خواهیم بود ، تحلیل سرمایه گذاران بزرگ باعث اتخاذ سیاست فروش از سوی بزرگان این بازار من جمله سوروس گردید . دیگر اعضای فدرال رزرو نیز بر لزوم افزایش نرخ بهره در ماه های آینده تاکید کردند که این امر  باعث شد تا معامله گران به افزایش شدید نرخ در افق انس دل خوش نکنند . در ماهی که گذشت بیشترین تاثیر را باید از آن فاکتور های سیاسی من جمله اظهارات ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده دانست که با اظهارات مختص خود و بی محابا ، ابهام زیادی را برای معامله گران بزرگ دنیا ایجاد کرده است سیاست اقتصادی که از طرف آقای ترامپ مطرح می شود بر خلاف ظاهر دیپلماتیک و مراوده با دنیا  بیشتر منزوی کردن دیگر قدرت های اقتصادی و نوظهور را نشانه گرفته که می تواند بحران مالی کنونی دنیا را عمق بیشتری ببخشد ، پس از یک دوره افزایش شاخص سهام بورس های آمریکا و رشد خارق العاده ایندکس دلار شاهد کاهش شاخص دلار بودیم ولی در پایان ماه مجددا رشد این شاخص باعث ثبات بالای 100 شد.

اخبار موثر در پیش بینی آینده بازار جهانی طلا : اظهار نظرهای رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا در ماه پیش رو تاثیر زیادی بر روی روند بازار های سهام و بازار طلا خواهد گذاشت باید منتظر تکمیل کابینه ایشان که گفته می شود گلچینی از بین میلیاردر ها هست نیز باشیم . گزارش های اقتصادی ایالات متحده نیز همچون گذشته تاثیر گزار خواهند بود هر چند به خاطر تغییر دولت شاید اثر واقعی کنش های کنونی را باید در چند ماه آینده جستجو کنیم ، پیش بینی ها در باره روند آتی بازار طلای جهانی متفاوت است ولی آنچه بیشتر به نظر می رسد عدم توازن قدرت در نقاط مختلف دنیا شاید آهنگ صعودی انس را همچنان ادامه دار نماید ، البته در این بین تنش های بین قوای مستقل در ایالات متحده از جمله دولت ، و دادگستری و فدرال رزرونیز تاثیرگذار خواهد بود چرا که دولت در پی اقتدار و بقیه در فکر حفظ استقلال تحت هر شرایطی هستند ، تحت هر شرایطی با توجه به بحران جهانی اقتصاد و تداوم عملیات های تروریستی و بحران ناشی از آن ، عواقب برگزیت و تاثیر بر اتحادیه اروپا ، ریزش شدید انس دور از ذهن به نظر می رسد .

تاثیر عوامل داخلی در روند قیمت داخلی طلا : در داخل کشور پس از کاهش نرخ دلار به زیر 4000 تومان شاهد تثبیت نسبی نرخ طلای داخلی بودیم تداوم تثبیت نرخ دلار داخلی می تواند فاکتور نرخ جهانی انس طلا را مهمتر کند  البته با توجه به وجود تورم دائمی در کشورمان کاهش نرخ طلا بیشتر دور از ذهن میرسد و بیشتر باید شاهد ثبات و نوسانهای سینوسی و البته رو به بالا باشیم . با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری باید نسبت به زیر نظر داشتن رخدادهای سیاسی برای پیش بینی روند طلای داخلی اقدام نمود ، سطح درآمدهای نفتی کشور نیز با توجه به پوشش درصد بالایی از درآمد و خزانه دولت توسط این ماده بد بو می تواند نرخ دلار را بالا و پایین کند با افزایش درآمد ارزی ، تثبیت نرخ دلار بیشتر به ذهن متبادر می شود. در ماه گذشته نیز همچنان شاهد وجود حباب مثبت در سکه بودیم که باعث سر در گمی بیشتر سرمایه گذاران می شود ، باید منتظر بود و دید که آیا این حباب توسط یکی از فاکتور های موثر پر می شود یا باید شاهد ترکیدن این حباب باشیم .

پیش بینی قیمتی در ماه آینده : در ماه پیش رو به نظر میرسد با روشن شدن روند سیاسی دولت جدید در ایالات متحده ، اظهار نظر اعضای دولت که اکثرا نیز جزء فعالان حوزه اقتصادی می باشند و بیان واضح تر از مواضع سیاسی و اقتصادی توسط وزرای جدید مربوطه ، می تواند باعث تثبیت یا تغییر روند انس جهانی شود ، آمارهای اقتصادی ماه پیش رو نیز اهمیت دوچندان خواهد داشت همچنین اظهار نظر های اعضای فدرال رزرو و استنباط و برداشت ذهنی اهالی بازار از موارد بالا با عث شکل گیری روند انس طلا خواهد شد .در دیگر سوی جهان پیگیری وضعیت اقتصادی چین و ژاپن و آمارهای اقتصادی اتحادیه اروپا  نیز حائز اهمیت خواهد بود .

به نظر میرسد در شرایط فعلی انس جهانی در محدوده کانال 1200 دلاری در حال نوسان باشد تا زمانیکه آمارهای اقتصادی جدید افق روشن تر را ترسیم کند. موضع گیری هر کدام از اعضای کابینه دولت جدید و اعضای فدرال رزرو نیز می تواند نوسان شدیدی را بر انس تحمیل کند . در شرایط فعلی کاهش شدید انس کمی دور از ذهن به نظر می رسد .

لازم به یادآوریست هر گونه اتفاق پیش بینی نشده سیاسی و امنیتی و حوادث طبیعی بزرگ غیر قابل پیش بینی همواره می تواند قواعد و معادلات را در کوتاهترین زمان ممکن به هم بزند 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۳۰
حسن حسین نیا

نظرات  (۱)

با سلام
از تحلیل خوب وروشن کننده شما سپاسگزارم 
پاسخ:
ممنونم از لطفتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی