وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

گزارشی از رخدادهای منطقه یورو

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا؛ به نظر می رسد یورو پول واحد اروپایی در شش ماه نخست امسال عملکرد خوبی را نسبت به سایر ارزهای کشورهای توسعه یافته داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش یورو در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون حدود 13 درصد رشد داشته است. اکنون بحث داغی درباره آینده روند نوسانات یورو مطرح شده است. به نظر می رسد نرخ برابری یورو در برابر دلار یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود. بنابر این بررسی و تجزیه و تحلیل اوضاع اقتصادی منطقه یورو طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

این گزارش افزود: به نظر می رسد افزایش ارزش یورو طی ماه های اخیر تحت تاثیر 3 عامل مهم بوده است، نخست شکست نامزدهای پوپولیست در انتخابات هلند و فرانسه. بی شک پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یک نقطه عطف مهم هم برای یورو و هم برای طلا بوده است.

پیش بینی می شود آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در انتخابات 24 سپتامبر به پیروزی خواهد رسید و این مساله موجب خواهد شد تا ریسک سیاسی در منطقه یورو با کاهش روبرو شود. این مساله روشن است که شرایط کلی در منطقه یورو به خصوص بخش بانکی به شدت شکننده است و برخی کشورها مثل ایتالیا نیازمند اصلاحات ساختاری هستند ولی چیزی که مسلم است این است که موج پوپولیسم در اروپا متوقف شده است. بنابر این اوضاع اقتصادی منطقه یورو در شرایط فعلی بسیار بهتر از ماه های گذشته است و ریسک های سیاسی به شدت کاهش یافته است.

دومین عامل این است که شرایط کلان اقتصادی در منطقه یورو به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در سال 2016 رشد اقتصادی منطقه یورو 1.7 درصد افزایش یافت. این رقم در آمریکا به 1.6 درصد رسید. رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه دوم امسال به 0.6 درصد و در سه ماه نخست نیز به 0.5 درصد رسیده است. این رقم در آمریکا به ترتیب به 0.75 و 0.3 درصد رسیده است.

علاوه بر این نرخ بیکاری منطقه یورو نیز با کاهش روبرو شده است. در ماه ژوئن نرخ بیکاری حوزه یورو به 9.1 درصد رسید که این پایین ترین رقم در 8 سال اخیر بوده است. اوضاع اعتبارات در منطقه یورو نیز طی ماه های اخیر بهبود یافته و با رشد فزاینده سرمایه گذاری روبرو بوده ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۱
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی