وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

تحلیل انس

 

انس طلای جهانی در آبان ماه 96 نمودار نوسانی در بازه بین 1263 و 1300 دلاری را برای خود ترسیم کرد ، روز اول آبان ماه 96 مصادف با 23 ماه اکتبر 2017 با نرخ 1279.35 دلاری کار خود را شروع کرد ، و در ادامه روز جمعه 5 آبان مصادف با 27 اکتبر در پائین ترین قیمت ، کف 1263.55  و روز جمعه 26 آبان مصادف با 17 نوامبر در بالاترین قیمت قله 1296.91 دلاری را روی نمودار ساخت ودر پایان ماه روز 30 آبان مصادف با 21  ماه نوامبر با نرخ   1280.54 دلار به کار خود پایان داد . در ماه گذشته شمسی انس جهانی طلا شاهد افت 0.1 %   نسبت به اول ماه بود .

مروری بر پیشبینی قیمت طلای جهانی در گزارش ماه قبل :

در تحلیل ماه قبل خواندیم که : روابط سیاسی داخلی ایالات متحده و بحران ها منطقه ای درتداوم روند شروع شده تاثیر گذار خواهند بودولی علی ایحال عامل مهم و تاثیر گذار در روند طلای جهانی همچنان می تواند آمارهای اقتصادی آمریکا و تعیین رئیس جدید فدرال رزرو  باشد . در پیش بینی ماه جدید خورشیدی نیز تثبیت انس جهانی طلا در کانال 1200 دلاری و حرکات سینوسی در نمودار این فلز گرانبها را پیش بینی کردیم که این امر روی نمودار میسر شد .

مختصری از آنچه رخ داده :

در ماهی که گذشت شاهد نوسانات محدود و سینوسی در طلای جهانی بودیم تنش های سیاسی داخلی و خارجی ایالات متحده و اوضاع خاورمیانه و تحولات عمیق در آن به همراه آمار اقتصادی آمریکا بیشترین تاثیر را بر روی روند فلز زرد داشتند .

آمار های قدرتمند اقتصادی آمریکا با وجود ریسک های زیاد سیاسی در ماه گذشته جلوی جهش به کانال بالاتر انس طلا را گرفت . نرخ بیکاری آمریکا در ماه اکتبر به 4.1 درصد کاهش یافته است. دستمزدها نیز در ماه گذشته با اندکی کاهش روبرو شده و به 26.53 دلار در هر ساعت رسیده است . شاخص پی ام آی بخش خدمات در آمریکا نیز طی ماه گذشته به بالاترین سطح در 12 سال اخیر رسیده است . به اعتقاد تحلیلگران بین المللی آمارهای جدید منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر از قبل شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته رسما جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو انتخاب و معرفی کرد . دوره ریاست جانت یلن بر فدرال رزرو فوریه آینده به پایان خواهد رسید .

انتخاب پاول با واکنش مثبت از سوی بازارهای بین المللی به خصوص بازار سهام آمریکا روبرو شد.

دولت ترامپ همچنین اعلام کردکه قصد دارد مالیات ها را کاهش دهد پیش بینی می شود این اقدام موجب افزایش 1500 میلیارد دلاری بدهی های این کشور طی سال های آینده شود . پس از اعلام طرح مالیاتی دولت ترامپ ارزش دلار به شدت در برابر ارزهای معتبر بین المللی پایین آمد .

و اما در سه حوزه مهم اقتصاد جهانی یعنی جنوب شرق آسیا ، اروپا و آمریکا مطالب زیر قابل تامل خواهد بود

جنوب شرق آسیا :

در ماه گذشته آقای ترامپ طی سفری چند روزه به جنوب شرق آسیا از چند کشور مختلف منطقه بازدید کرد و طبق روال قبل لفاظی بین روئسای آمریکا و کره شمالی تشدید پیدا کرد کارشناسان اعتقاد دارند که یکی از اهداف اصلی این سفر اعمال فشار بیشتر بر چین برای مهار کره شمالی بود . در بعد اقتصادی نیز رییس بانک خلق چین در مقاله ای که بر روی وب سایت بانک مرکزی چین منتشر شد، نسبت به آینده مشکلات احتمالی مالی در دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین هشدار داد . "ژو" تصریح کرد از جمله اقدامات کلیدی برای کنترل چنین خطراتی در بخش مالی چین به انجام اصلاحات عمیق و باز نگه داشتن سیستم مالی در چین است. وی در ادامه گفت: ریسک های آسیب زننده به بازارهای مالی در چین مخفی. ، پیچیده، ناگهانی، مسری و خطرناک هستند . رییس بانک مرکزی چین گفت: در بخش هایی از اقتصاد واقعی، این مسئله به عنوان بدهی های بیش از حد منعکس شده و در سیستم مالی، این همان اعتبار است که به سرعت در حال گسترش است . "ژو" سه ریسک مالی مهم را که چین با آنها روبرو می شود را اینگونه معرفی کرد: نسبت بالای بدهی و نقدینگی در فاینانس کلان؛ ریسک اعتباری در فاینانس خرد و سایه بازار بانکداری  بین المللی و بانکداری منطقه ای همراه با جرایم مالی.

اتحادیه اروپا :

تشدید بحران کاتالونیا نیز عامل مهمی برای کاهش ارزش یورو در بازارهای بین المللی بود . دولت اسپانیا باز از جدایی طلبان کاتالونیا خواست تا به تصمیم مادرید احترام گذاشته و طرح استقلال این منطقه را لغو کنند . دولت اسپانیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : حاکمان کاتالونیا نه به قانونی که بر اساس دموکراسی ما بوده احترام گذاشته اند و نه به منافع عمومی. این شرایط پایدار نخواهد بود و باید با استفاده از اختیارات قانونی بند 155 قانون اساسی که به دولت داده شده است، با این شرایط برخورد کرد .

 بانک مرکزی اروپا در نشستی تصمیم گرفت تا برنامه خرید اوراق قرضه را همچنان ادامه دهد. به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره اروپا در سال 2018 میلادی کمتر شده است .

ایالات متحده آمریکا :

تصمیم ترامپ برای اصلاح سیستم مالیاتی آمریکا نیز با مخالفت های گسترده ای روبرو شده است. برخی از نمایندگان ارشد جمهوریخواه با طرح های مالیاتی ترامپ مخالفت کرده اند . تنش های سیاسی در واشنگتن ادامه داشت و اتهامات تازه ای درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد .

اخبار موثر در پیش بینی آینده بازار جهانی طلا :

در ماه پیش رو آمارهای اقتصادی جدید ایالات متحده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت ، از سوی دیگر طرح کاهش مالیات ها در ایالات متحده که حتی گروهی از هم حزبی های ترامپ هم با آن مخالفت کرده اند در صورت تصویب می تواند باعث رشد انس جهانی شود . همچنین به نظر می رسد کاهش ترازنامه فدرال رزرو هم که قرار بود زودتر اجرایی شود تا سال 2019 به طول بکشد در این صورت پازل دیگری برای افزایش نرخ انس طلا محیا خواهد شد .

با نزدیک شدن به ماه دسامبر و پیش بینی ها در باره احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو یکی از پر سرو صداترین روزهای اقتصادی ایالات متحده در روزهای پایانی سال میلادی را خواهیم دید .

تاثیر عوامل داخلی در روند قیمت داخلی طلا :

در داخل کشور با توجه به رشد و تثبیت نرخ دلار در محدوده 4100 تومانی و نوسان های سینوسی با دامنه کوتاه آن شاهد تاثیرگذاری بیشتر این فاکتور بر روی طلای داخلی بودیم، انتظار می رود هرگونه رشد یا کاهش نرخ دلار خارج از دامنه مذکور باعث تغییر در قیمت طلای داخلی شود با توجه به طرح مجدد مباحث مربوط به برجام از سوی آمریکا و همچنین اتفاقات سیاسی موجود در منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس پتانسیل رشد دلار دور از ذهن به نظر نمی رسد

پیش بینی قیمتی در ماه آینده : در ماه پیش رو به نظر میرسد روابط سیاسی داخلی ایالات متحده و بحران ها منطقه ای و همچنین طرح اصلاح مالیاتی آمریکا عامل مهم و تاثیر گذار در روند طلای جهانی باشند . با لحاظ کردن شرایط گفته شده در فوق به نظر میرسد در ماه آینده خورشیدی شاهد رشد انس جهانی طلا به کانال 1300 دلاری و شکل گیری روند رشدی در نمودار این فلز گرانبها باشیم .  

لازم به یادآوریست هر گونه اتفاق پیش بینی نشده سیاسی و امنیتی و حوادث طبیعی بزرگ غیر قابل پیش بینی همواره می تواند قواعد و معادلات را در کوتاهترین زمان ممکن به هم بزند 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۱
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی