وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی


انس طلای جهانی در آذر ماه 96 نمودار نوسانی در بازه بین 1236 و 1300 دلاری را برای خود ترسیم کرد ، روز اول آذر ماه 96 مصادف با 22 ماه نوامبر 2017 با نرخ 1280.54 دلاری کار خود را شروع کرد ، و در ادامه روز دوشنبه 6 آذر مصادف با 27 نوامبر در بالاترین قیمت ، قله 1299.15  و روز سه شنبه 21 آذر مصادف با 12 دسامبر در پایین ترین قیمت کف 1236.5 دلاری را روی نمودار ترسیم کرد  و در پایان در  تاریخ 30 آذر مصادف با 21 دسامبر با نرخ 1268.28 دلاری به کار خود پایان داد . اعداد مذکور نشان می دهد که معاملات انس جهانی طلا در ماه گذشته با 12.26 دلار افت همراه بوده که نشان دهنده بازدهی منفی 0.01 درصدی بوده است .

مختصری از آنچه رخ داده :

در ماهی که گذشت شاهد نوسانات زیادی در طلای جهانی بودیم این نوسانات همراه با افت طلای جهانی در ابتدای سال و رشد در پایان سال بود .

فدرال رزرو و کمیته بازار باز که در سال‌های پس از بحران اقتصادی دهه گذشته، نرخ تورم ۲ درصدی را بهینه‌ترین حالت برای اقتصاد آمریکا محاسبه کرده اند . کارشناسان اقتصادی دلیل تاکید بر این نرخ طلایی را به دو عامل نسبت می‌دهند. چرا که اقتصاد آمریکا در تورم بیشتر از ۲ درصد هزینه زیادی را متحمل خواهد شد . از طرف دیگر ، پایین ماندن نرخ تورم، از رشد اقتصادی مطلوب جلوگیری می‌کند و ممکن است منجر به رکود شود. اقتصاددانان آمریکایی ، نرخ تورم ۲ درصدی را در ۵ سال اخیر دنبال کرده‌اند. میانگین تورم ۱۰ سال اخیر که ازسوی وزارت کار ایالات متحده منتشر شده، حدود ۷۷/ ۱ درصد است .

ماه گذشته کره شمالی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که در نزدیکی سواحل ژاپن فرود آمد . برخی کارشناسان نظامی هشدار می دهند که واشنگتن اکنون در تیررس موشک های کره شمالی قرار دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است که ایالات متحده مراقب رفتارهای کره شمالی پس از شلیک موشک جدید است و رویکرد اصلی آمریکا برای مقابله با کره شمالی تغییر نمی کند. این امر موجب صعود مقطعی نرخ طلای جهانی شد . 
انتشار آمارهای اشتغال و دستمزد در آمریکا در ماه نوامبر موجب توجه بیشتر اقتصاددانان و سرمایه گذاران در بازارهای مالی شد . گرچه آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 228 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به 4.1 درصد رسیده است ولی دستمزدها کمتر از انتظارات اولیه با افزایش روبرو شده است. دستمزدها از ابتدای امسال تاکنون تنها 2.5 درصد رشد داشته است .

اما در بعد سیاسی ایالات متحده شاهد شایعه شهادت فلین بر علیه ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که منجر به افزایش نرخ طلا شد که بلافاصله در روز بعد تکذیب شد و منجر به کاهش مجدد در قیمت فلز گرانبها گردید .
موضوع طرح اصلاح نظام مالیاتی ترامپ نیز که در ماه گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته بود با موافقت سنا برای تصویب در کنگره در مراحل انتهایی جهت تبدیل شدن به قانون قرار گرفت که خود باعث افزایش ارزش دلار و کاهش بهای طلا شد.
جلسه فدرال رزرو نیز در ماه دسامبر برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره تشکیل شد قبل از تشکیل جلسه طلا شاهد افت شدیدی بود و فشار فروشندگان نرخ های پایین برای فلز زرد را رقم زدند اما پس از انتشار خبر افزایش نرخ بهره با توجه به پیشخور شدن این خبر طلا دوباره روند صعودی را شروع کرد .

 

اخبار موثر در پیش بینی آینده بازار جهانی طلا :

در ماه پیش رو آمارهای اقتصادی جدید ایالات متحده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت ، از سوی دیگر طرح کاهش مالیات ها در ایالات متحده در کنگره نیز شایعاتی مبنی بر موافقت با این طرح به گوش می رسد از اهمیت خاصی برخوردار است . با توجه به شروع سال جدید میلادی در ماه آینده دفتر رخدادها و آمارهای سال 2017 بسته خواهد شد و آمارهای جدید اقتصادی در تورق سال جدید ثبت خواهد شد پایین بودن نرخ تورم و سطح دست مزدها در ماه جدید بیشتر مد نظر اعضای فدرال رزرو و سرمایه گذاران خواهد بود .

تاثیر عوامل داخلی در روند قیمت داخلی طلا :

در داخل کشور با توجه به رشد و تثبیت نرخ دلار در محدوده 4200 تومانی و نوسان های سینوسی با دامنه کوتاه آن شاهد تاثیرگذاری بیشتر این فاکتور بر روی طلای داخلی بودیم، انتظار می رود هرگونه رشد یا کاهش نرخ دلار خارج از دامنه مذکور باعث تغییر در قیمت طلای داخلی شود با توجه به برنامه های بانک مرکزی که از ماه گذشته شروع شده و نسبت به حراج سکه طلا و شمش در بانک کارگشایی جهت کنترل بازار اقدام نموده و همچنین در سطح بازار نیز نسبت به تزریق دلار تحرکاتی داشته ، ضروریست در ماه آینده نیز نسبت به سیاست ها و رویه بانک مرکزی توجه کافی اعمال گردد .

پیش بینی قیمتی در ماه آینده : در ماه پیش رو به نظر میرسد روابط سیاسی داخلی ایالات متحده و طرح اصلاح مالیاتی آمریکا و همچنین آمارهای اقتصادی ایالات متحده عامل مهم و تاثیر گذار در روند طلای جهانی باشند . به نظر می رسد فاکتورها برای حفظ کانال 1200 دلاری کافی باشد و طلا می تواند گوشه چشمی به سمت نرخ های بالاتر داشته باشد .

لازم به یادآوریست هر گونه اتفاق پیش بینی نشده سیاسی و امنیتی و حوادث طبیعی بزرگ غیر قابل پیش بینی همواره می تواند قواعد و معادلات را در کوتاهترین زمان ممکن به هم بزند 



حسن حسین نیا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۳
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی