وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

انس طلای جهانی در دی ماه 96 نمودار نوسانی در بازه بین 1264 و 1344 دلاری را برای خود ترسیم کرد ، روز اول دی ماه 96 مصادف با 22 ماه دسامبر 2017 با نرخ 1268.27 دلاری کار خود را شروع کرد ، و در همان روز در پایین ترین قیمت کف 1264.97دلار و روز دوشنبه 25 دی مصادف با 15 ژانویه 2018  در بالاترین قیمت ، قله 1344.72 دلاری را روی نمودار ترسیم کرد  و در پایان در  تاریخ 30 دی مصادف با 20 ژانویه سال 2018 با نرخ 1331.72 دلاری به کار خود پایان داد . اعداد مذکور نشان می دهد که معاملات انس جهانی طلا در ماه گذشته با 63.45 دلار رشد همراه بوده که نشان دهنده بازدهی مثبت 5 درصدی بوده است .

مختصری از آنچه رخ داده :

در ماهی که گذشت شاهد نوسانات رشدی در طلای جهانی بودیم این نوسانات همراه با شروع سال جدید میلادی قدمی خوش یمن برای ورود به کانال 1300 دلاری برای انس جهانی طلا بود .

 کاهش ارزش دلار و تشدید نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است ، البته سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند که اجرای طرح دولت ترامپ برای کاهش مالیات ها و سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده به نفع ارزش دلار خواهد بود. ولی ارزش دلار تاکنون با کاهش روبرو شده است .
پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا در اظهاراتی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا در سال 2018 باید تنها 2 بار بهره را افزایش دهد چرا که نرخ تورم در اقتصاد آمریکا همچنان پایین است ، وی افزود در حالی که نرخ بیکاری آمریکا به کمتر از 4.1 درصد کاهش یافته ولی دستمزدها هنوز به اندازه کافی افزایش نداشته است. از دید هارکر رشد اقتصادی آمریکا طی سال 2018 میلادی به کمتر از 2.5 درصد خواهد رسید. وی اعلام کرد که نرخ بیکاری امسال نیز پایین خواهد بود همچنین وی معتقد است که نرخ تورم آمریکا طی سال 2019 میلادی به بیش از 2 درصد خواهد رسید .
انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا در ماه دسامبر موجب شده است که سرمایه گذاران بیشتر به این مساله بیندیشند که فدرال رزرو نخواهد توانست با سرعت مورد نظرش نرخ بهره را افزایش دهد و تا زمانی که نرخ تورم نیز پایین باشد، این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود .
ساعات پایانی ماه گذشته خورشیدی با عدم تصویب بودجه کمکی جهت تداوم کار دولت فدرال آمریکا همراه بود که این امر تعطیلی موقت برخی از بخشهای دولت را استارت زد ، تاثیرات این رویداد در شروع معاملات بهمن ماه طلای جهانی قابل بررسی خواهد بود ، در دوره قبلی تعطیلی دولت فدرال در زمان باراک اوباما که 16 روز طول کشید شاهد افت ارزش انس طلا بودیم .

 
                                                                                                                                                                                           

                                              نمودار روزانه انس جهانی طلا


اخبار موثر در پیش بینی آینده بازار جهانی طلا :

در ماه پیش رو آمارهای اقتصادی جدید ایالات متحده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت ، از سوی دیگر تعطیلی موقت دولت فدرال آمریکا و اثرات آن بر روی بازارهای سرمایه و طلای جهانی از اهمیت خاصی برخوردار است . همچنین مجمع جهانی اقتصاد طی روزهای 23 تا 26 ژانویه نشست سالانه خود را در داووس سوئیس برگزار خواهد کرد که مباحث مطروحه در آن برای دنیای اقتصاد مهم و تاثیرگذار خواهد بود .

تاثیر عوامل داخلی در روند قیمت داخلی طلا :

در داخل کشور با توجه به رشد و تثبیت نرخ دلار در محدوده 4400 تومانی و نوسان های پرشمار آن که جهت صعودی را برای خود ترسیم کرده است شاهد تاثیرگذاری بیشتر این فاکتور بر روی طلای داخلی بودیم، با وجود رشد نرخ دلار داخلی ، بانک مرکزی بر کاهش بودن دلار اصرار داشت و در مقاطعی نیز با تزریق دلار باعث نوسان در روند این ارز در داخل کشور شد اما حرص خریدار به قدرت عرضه کنندگان بیشتر چربید و در آخرین روز با ثبت نرخ 4560 تومانی ، فصل جدیدی از حرکت خود را شروع کرد .با صعود دلار به کانال 4500 تومانی انتظار می رود هرگونه رشد یا کاهش نرخ دلار خارج از دامنه مذکور باعث تغییر در قیمت طلای داخلی شود با توجه به برنامه های بانک مرکزی که از دو ماه گذشته شروع شده و نسبت به حراج سکه طلا و شمش در بانک کارگشایی جهت کنترل بازار اقدام نموده و همچنین در سطح بازار نیز نسبت به تزریق دلار تحرکاتی داشته ، ضروریست در ماه آینده نیز نسبت به سیاست ها و رویه بانک مرکزی توجه کافی اعمال گردد همچنین بررسی نرخ نفت در بازارهای جهانی به عنوان اصلی ترین منبع درآمدی دولت نیز حائز اهمیت خواهد بود .

پیش بینی قیمتی در ماه آینده : در ماه پیش رو به نظر میرسد روابط سیاسی داخلی ایالات متحده و برنامه های دولت آمریکا برای شروع به کار مجدد بخش های تعطیل شده دولت فدرال آمریکا و همچنین آمارهای اقتصادی ایالات متحده عوامل مهم و تاثیر گذار در روند طلای جهانی باشند . به نظر می رسد فاکتورها برای حفظ کانال 1300 دلاری کافی باشد و طلا می تواند در نرخ های موجود نوسانات معمول را داشته باشد .

لازم به یادآوریست هر گونه اتفاق پیش بینی نشده سیاسی و امنیتی و حوادث طبیعی بزرگ غیر قابل پیش بینی همواره می تواند قواعد و معادلات را در کوتاهترین زمان ممکن به هم بزند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰
حسن حسین نیا

نظرات  (۱)

به نظر می رسه که داره خیلی گرون میشه. خدا رحم کنه.

https://sorooshnews.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی