وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

در تابلو معاملات آتی سکه در هر سررسید، تعداد موقعیت های باز نشان دهنده مجموع موقعیت های تعهدی باز در آن سررسید، در هر لحظه از زمان می باشد.

به طور مثال در ابتدای جلسه معاملاتی تعداد موقعیت های باز سررسید دی برابر با 500 قرارداد ، نشان دهنده 500 قرارداد تعهدی خرید و 500 قرارداد تعهدی فروش در سررسید دی می باشد.

تصور اشتباهی که در بین معامله گران وجود دارد آن است که آن ها گمان می کنند، تعداد موقعیت های باز بیانگر مجموع تعداد موقعیتهای باز خرید و تعداد موقعیت های باز فروش می باشد.

برای درک بهتر مطلب به توضیحات ذیل توجه فرمایید:

فرض کنید در روز معاملاتی مشخصی، سررسید جدیدی بازگشایی می شود؛ تا قبل از مچ شدن قیمت ها و انجام معامله، هیچ موقعیت بازی در این سررسید وجود ندارد.

هنگامی که قیمت یک سفارش خرید با قیمت یک سفارش فروش برابر شد، یک معامله انجام می گیرد و یک موقعیت باز در تابلو نمای بازار قراردادهای آتی ایجاد می شود.

در معاملات بعدی، ۳ حالت ممکن است برای تعداد موقعیت های باز بوجود آید:

اگر هر دو طرف معامله تصمیم  به افزایش موقعیت های باز خود بگیرند و یک معامله دیگر انجام شود در این صورت یک واحد به تعداد موقعیت های باز افزوده می گردد.

و یا چنانچه دو معامله گر جدید وارد بازار شوند (یکی خریدار و یکی فروشنده) به تعداد موقعیت های باز بازار، یک واحد افزوده می شود.

اگر هر دو طرف معامله تصمیم به بستن موقعیت های باز خود داشته و موقعیت معکوس بگیرند، با انجام معامله از تعداد موقعیت های باز کاسته شده و تعداد موقعیت های باز در تابلو بازار قرارداد آتی به صفر می رسد.

اگر یکی از دو طرف معامله اقدام به بستن موقعیت خود بکند با انجام این معامله، تعداد موقعیت های باز بازار تغییری نمی کند و فقط دارنده موقعیت باز تغییر می کند(مشتری قدیمی جای خود را به مشتری جدید می‌دهد)

اگر چنانچه هر دو طرف معامله به قصد خروج از بازار معامله معکوس کنند و همزمان ۲ نفر (یک خریدار و یک فروشنده) وارد شوند، با انجام یک معامله تعداد موقعیت های باز بازار تغییری نمیکند و تنها مشتریان قدیم جای خود را به مشتریان جدید می‌دهند.

لازم به تاکید است با انجام یک معامله، اگر چه خریدار و فروشنده هر کدام دارای یک موقعیت باز خرید و یک موقعیت باز فروش (در مجموع دو موقعیت باز معکوس ) خواهند شد، اما به تعداد موقعیت ها در تابلو معاملات آتی تنها یک واحد افزوده می‌شود، چرا که در تابلو معاملات، هر موقعیت باز متشکل از یک خرید و فروش است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۳۰
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی