وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

وب شخصی حسن حسین نیا

!!! می میخورم و تو میکنی بد مستی ............ خاکم به دهان مگر که مستی ربی

⚜️ کارمزد معاملات آتی سکه ⚜️

پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۰۵ ب.ظ


در حال حاضر کارمزد اتخاذ هر قرارداد تعهدی خرید یا فروش در معاملات آتی شامل موارد زیر است:


* کارمزد کارگزار ⬅️ ۱۶۰۰ تومان

* کارمزد شرکت بورس کالا  ⬅️  ۱۰۰۰ تومان

* حق نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار  ⬅️  ۴۰۰ تومان

 جمع کارمزد هر قرارداد تعهدی خرید یا فروش  ⬅️  ۳۰۰۰ تومان

* بنابراین، کارمزد هر خرید و فروش مجموعا برابر با ۶۰۰۰ تومان خواهد بود.


 لازم به ذکر است که به ازای اتخاذ هر موقعیت تعهدی خرید یا فروش مبلغ ۳۰۰۰ هزار تومان بابت کارمزد محاسبه می گردد و اینکه این موقعیت ها طی یک سفارش در سامانه ثبت شده باشد  یا چند سفارش، تفاوتی در میزان کارمزد ایجاد نمی کند. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه فرمایید:


آقای الف طی جلسه معاملاتی سفارش ۴ خرید ۹۵۰ هزار تومانی با نماد  GCDY95 (سررسید دی ماه ۹۵) را  درسیستم ثبت کرده است. پس از آن نیز سفارش ۲ خرید ۹۴۹ هزار تومانی با همان نماد را وارد سیستم می‌کند. اواخر جلسه معاملاتی ۴ سفارش خرید ۹۵۰ هزار تومانی او به‌صورت کامل انجام می‌شود و پس از آن، فقط یکی از سفارشات ۹۴۹ هزار تومانی او انجام می‌شود و در مجموع طی جلسه معاملاتی مذکور ۵ موقعیت خرید اخذ می‌کند. پس از اتمام جلسه معاملاتی مبلغ  ۱۵ هزار تومان بابت کارمزد معاملات از حساب وی کسر می‌شود.


1) کارمزد معاملات = تعداد موقعیت اخذ شده *۳۰۰۰

2) تعداد موقعیت‌های اخذ شده = ۴ خرید ۹۵۰ هزار تومانی + ۱ خرید ۹۴۹ هزار تومانی = ۵ موقعیت خرید

3) کارمزد معاملات = ۵ *۳۰۰۰=۱۵۰۰۰

همان‌طور که در مثال بالا مشاهده می‌شود برای محاسبه کارمزد معاملات، تعداد دفعات سفارش تاثیری در کارمزد نداشته و فقط تعداد موقعیت‌های اخذ شده ملاک محاسبه عمل است. فارغ از اینکه موقعیت‌ها با چه قیمتی انجام شده‌اند و یا طی چند مرحله  در سیستم ثبت شده اند. همچنین سفارشاتی که درسیستم ثبت شده اما منجر به معامله نمی‌گردند، مشمول کارمزد نخواهند شد.


خاطر نشان می گردد دارندگان موقعیت تعهدی باز که وارد مرحله تحویل می شوند، علاوه بر کارمزد اتخاذ موقعیت (۳۰۰۰تومان) می بایست بابت هر قرارداد مبلغ ۵۰۰۰ تومان به عنوان کارمزد تسویه بپردازند.


با انجام معامله طی جلسه معاملاتی، هیچگونه کارمزد و یا سود و زیانی به حساب شما اعمال نمی شود.  شما با موجودی کافی می‌توانید طی جلسه معاملاتی صرف نظر از سود یا زیان و کارمزد به تعداد نامحدود در طول آن جلسه معاملاتی اقدام به اتخاذ موقعیت و بستن آن کنید بدون آنکه موجودی شما در طول آن جلسه معاملاتی تغییر کند. اما بلافاصله پس از پایان بازار و انجام عملیات تسویه، کلیه کارمزدهای معاملات آن روز به علاوه سود و زیانی که در معاملات آن روز  کسب کرده اید، به حساب شما منظور خواهد شد. بنابراین مقدار سود و زیان و کارمزد معاملات شما در پایان جلسه معاملاتی و به محض اعلام قیمت تسویه روزانه به  حساب شما اعمال خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۶
حسن حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی